Ny familjemedlem

Jippi nu är man ledig i tre hela dagar :D Fatta vad skönt! Så ska det även bli kanon väder i helgen, så det får man hoppas på då.
Blir att vi åker ut till stugan med mamma, pappa, syrran. Ska bli himlans skönt att tänka på annat för en stund. Måste hem iallafall och ge katterna mat på lördag. Får man se om man åker ut på en gång eller om man sover hemma en natt och åker ut en stund på dan :) Vi får se!
Men herregud vi har fått en ny familjemedlem här hemma :/ Ingen man vill ha direkt...
En geting! :0 Skulle gå ut och vattna blommorna så såg jag att det satt en geting på våran stol, vart livrädd när jag såg den. Försökte smyga mig förbi, då flög den iväg. Efter bara nån timme så ringer Mattias och vill in. Har ingen nyckel. Kom då att tänka på getingen. Tittar men ser ingen, men så plötsligt sitter den bara där! ÅÅ livrädd igen!
Hua ska man behöva va rädd för getingen så fort man ska på balkonen nu också. Den vart lika rädd för mig och flög i väg en andra gång. Berättade för Mattias han skulle slå ihjäl den!
Jag sa den kan bara inte komma tillbaka igen, men jo visst där satt den en tredje gång. På våran dyna! Öppnade dörren försiktigt för att slå men den rackans smet i väg! Jag vågar inte gå ut mera på den balkongen! Helt sjukt! Han vill bo med oss men det vill inte jag :/
Nu måste vi bli mördare här hemma! Vill inte ha han! Kom och hjälp mig ;)
Nu blir det sängen, lär väl drömma om getingar inatt. Ha det bra godnatt alla! Kram Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0