Obehagligt!

Usch! kan jag bara säga om vad som hände oss här inatt.. Vid en kl ett på natten kommer Mattias in och väcker mig och frågar om han har fått röda utslag på ryggen och behöver hjälp med all klia. Fick tok klåda bara sådär!
Ser att han har stora blemmor över hela ryggen som går upp över axlar och armar. Då när han vänder sig om ser jag i hans ansikte hur han bara sväller och sväller. Läpparna är hur stora som helst och då menar jag det. Hela ansiktet blossade upp så ögonen vart helt intryck på honom. Först va han illröd som efter ett tag gick över till vitt. Jag helt panik springer upp ber han titta i spegeln. Han börjar att även känna att han får svårt att andas. Upp till datorn för att få tel nummret till sjukvårdsrådgivningen, men snacka om att ska gå segt då!! Ringer dit efter nån min. kö, kö!! Ja det känns som man inte har tid att sitta i kö! :/ Mattias känner sig så dålig då att han ringer själv 112. Jag pratar då med en kvinna från rådgivningen. Hon sa: Åk direkt upp till akuten!! Ambulansen kom efter ett tag och Mattias åkte iväg.  Jaha så blev man ensam kvar här med en sovandes ovetande liten Leo. Vad händer nu tänkte man? Vad va det som hände? Allt bara for i mitt huvud.. Efter nån timme får jag ett sms av Mattias från akuten att det va bättre. Hu vilken lättnad. Men efter en sån uppvakning och adrenalinet pumpade för fullt kunde ju en annan inte somna om. Halv fyra kom jag till ro och kunde släppa allt. Tur man va ledig idag :) ingen på sjukhuset vet varför det hände. Jag tror att det va för att han tog diklofinack och smörjde halsen med nån kräm för muskelskador. Stod på paketet att man inte ska blanda andra läkemedlel när man tog det andra. Ajja tur det slutade bra :) Han fick komma hem efter ett par timmar.

Vart en lugn dag liggandes i solen och badade eller doppade mig i poolen hos Mattias föräldrar. Mysig dag. Grillade gjorde vi också. Fläskfié och grillspett :D super gott!
Nä nu blir det att hoppa in i duschen sedan sängen. Jobb imorgon. Ha det bra alla kram kram




En liten solstråle :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0